کنوانسیون حمل ونقل چند وجهی

کنوانسیون حمل ونقل چند وجهی INTERNATIONAL MULTIMODAL TRANSPORT CONVENTION

 

آین کنوانسیون که توسط سازمان ملل متحد تهیه ودر سال 1980 به تصویب رسیده در معرض الحاق 30 کشور جهان قرار دارد ولی هنوز تعداد کشورهای ملحق شده به آن به حد نصاب نرسیده است. هدف این کنوانسیون آن بوده است که - در صورت اجرایی شدن،عملیات چند جانبه حمل ونقل چند وجهی یا چند شیوه ای تحت ضابطه ومعیارهای لازم قرار گرفته ودر تمام موارد از میزان تعهدات یکسان والزام آوری است که - در صورت اجرایی شدن عملیات چند جانبه حمل ونقل چند وجهی یا چند شیوه ای تحت ضابطه لازم قرار گرفته ودر تمام موارد از میزان تعهدات یکسان والزام آوری -تبعیت شود ، البته تحقق این امر منوط به تصویب کنوانسیون است.

لازم به یادآوری است که حمل ونقل چند وجهی با حمل ونقل تک وجهی تفاوت اساسی دارد.حمل ومقل تک وجهی را « حمل کالا با استفاده از یک شیوه حمل واحد از قبیل جاده،دریا،هوا تعریف کرده اند » که تحت ضوابط .مقررات وکنوانسیون ناظر بر هر یک از شیوه های مزبور قرار دارند که قبلاً به آنها اشاره شده است. در حالیکه جهانی شدن تجارت تجارت وفراتر رفتن رفتن عملیات حمل از محدوده بنادر دریایی وضرورت تحویل گرفتن وتحویل دادن کالا در خارج از محدوده مذکور ،تدوین کنوانسیون حمل ونقل چند وجهی را که در چارچوب آن مشتری ویا صاحب کالا فقط با یک کتصدی ویک سند حمل واحد سرو کار داشته باشد،ایجاب نموده است.

 

gplus Twitter

درباره ما

  • شرکت حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا بهروش سریع به شماره ثبت 129345 دارای مجوز رسمی از وزارت راه و ترابری و گمرک ایران در سال 1376/1/17 تاسیس و فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل بین المللی به صورت گسترده در اقسا نقاط جهان اعم از کشورهای اروپایی،آسیایی و آفریقایی زیر نظر انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران و انجمن جهانی IRU آغاز نمود.